Audytor hotelowy – jakie są jego zadania?

Audytor hotelowy to osoba, która ma duże doświadczenie w branży HoReCa i doskonale zna wszystkie zasady obowiązujące na terenie obiektów hotelowych. Kontrole sprawowane przez takiego audytora powinny być przeprowadzane przynajmniej raz w roku w każdym hotelu, w celu wykrycia i eliminacji wszystkich ewentualnych nieprawidłowości.

Dlatego właśnie tak ważne jest, by zadanie to było wykonywane przez profesjonalistę, który rzetelnie wywiąże się ze swoich obowiązków. Warto więc do takiej pracy wybierać osoby, które mają odpowiednie kompetencje i cieszą się doskonałą opinią w branży.

Zatem, jakie zadania należą do obowiązków audytora hotelowego?

Czym zajmuje się audytor hotelu?

Głównym zadaniem audytora hotelu jest przeprowadzenie kontroli placówki zgodnie z panującymi przepisami i przygotowanie raportu z wykonanej pracy. Protokół powinien zawierać informacje na temat wszystkich nieprawidłowości, a także wnioski i zalecenia dla właściciela obiektu.

Do obowiązków audytora  należy również uczestnictwo w projektowaniu systemów kontroli wewnętrznej i nadzór nad  jego prawidłowym montażem. Audytor hotelowy bierze także odpowiedzialność za wszystkie projekty jednorazowe, czyli na przykład za projekty śledcze.

Osoba ta może przeprowadzać audyty finansowe, które polegają głównie na sprawdzaniu i tworzeniu sprawozdań finansowych. Sprawdza wówczas, czy wszystkie dokumenty zostały stworzone zgodnie z obowiązującymi przepisami. Audytor musi więc mieć biegłą wiedzę na temat wewnętrznej polityki rachunkowości.

Jego obecność jest konieczna przy analizie kluczowych procesów, które dotyczą zasobów w organizacji, zwłaszcza pod kątem kontroli wewnętrznych, a także wykrycia ewentualnych możliwości ryzyka.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *